Word één met je ideale klant!

Ken je dat, de drang om iedereen te willen helpen?
Je bent er zo zeker van dat jij de ideale oplossing en/of product te bieden hebt dat iedereen zeer zeker kan gebruiken?

Ik zal je uit je droom helpen… niemand zit op jou te wachten! Ja, klinkt hard hé?
Wat ik ermee wil zeggen, als jij aan iedereen wilt verkopen,kom je met lege handen te staan.
Jou product/ dienst heeft maar één doelgroep, die doelgroep is op zoek naar JOU, die doelgroep is jou IDEALE KLANT!
Waarom het belangrijk is om één te worden met je klant… heel simpel!?! Zonder jou ideale klant, heb je geen geldstroom en een bedrijf zonder inkomsten is geen bedrijf maar een dure hobby!

Toen ik pas gestart was, wilde ik iedereen helpen, ik was ervan overtuigd dat ik ze kon helpen. Ik bood mij overal aan maar er gebeurde niets, nada, noppes! Mijn klantenbestand bleef leeg maar ik draaide overuren, was vermoeid en ik had geen fun meer. Wat deed ik dan verkeerd?
Na paar dagen brainstormen waarom het zo moeilijk ging, bleek het antwoord voor mijn neus te liggen. Letterlijk en figuurlijk! Ik had net mijn gratis ‘ideal client workbook’ op de mail gezet voor mijn email lijst en ik dacht bij mezelf… zal dat het zijn? Hoe helder heb ik mijn ideale klant? In die tijd had ik meer onderdelen toegevoegd in mijn pakketten maar ik heb dit niet toegepast op mijn ideale klant! Ik bood mijn service dus aan de “verkeerde” doelgroep aan. En ja hoor… pas toen ik mijn huidige ideale klant ging bestuderen en deze weer helder voor ogen had, toen pas kwamen er weer reacties, mailtjes, telefoontjes binnen stromen.
Dus ja, jou ideale klant is jou bron van inkomsten en groei van je bedrijf.

Maar hoe vind ik mijn ideale klant?
1. Je ideale klant vind je in jezelf! Krijg helder waarom JIJ de geschikte persoon bent, door bewust na te denken wie je bent, waarom je dit doet, hoe jij jouw ideale klant helpt en welk resultaat jij wilt behalen.

2. Scan jou ideale klant. Door uit te zoeken wat zijn/haar pijnpunt is, waar staat ze nu, waar wilt ze naar toe, wat zijn haar wensen/behoeftes, welke doelen heeft ze? Duik diep in zijn/haar leven… leeftijd, scholing, beroep, hobby’s, inkomen, burgerlijke staat, woonplaats, sterke/zwakke punten, kwaliteiten, karakter, familie, pleziermomenten, vriendenkring etc..

3. Ga op onderzoek uit! Stap in het leven en hoofd van jou ideale klant. Start een enquête onderzoek met vragen met betrekking tot jouw ideale klant. Boek interviews, ga netwerken, deel jou verhaal en benadruk de pijnpunt van jou ideale klant. Kortom vraag waar ze behoefte aan hebben.

Dit is een kort voorbeeld hoe jij stappen kunt zetten om jou ideale klant te ontdekken. Wanneer je deze stappen doorloopt, dan heb je het helder in je hoofd maar ook op papier wie, waarom en hoe jij jouw ideale klant op de ideale manier kunt helpen.

En weet je wat het mooiste van is? Voor, tijdens en na het leveren van jou service, heb je van beiden kanten een gelukkig, voldaan gevoel met uiterst resultaat!

Daar doe je het toch voor? Happy client = Happy income = Happy business!
Wil jij meer weten over het vaststellen van jouw ideale klant?

Vraag dan hier jou  ideale klant werkboek aan.

 

Neraida Hansen, Mindset & Business Coach. Zij helpt vrouwen om ondanks hun angsten, gerichte stappen te ondernemen om zo vol vertrouwen en passie zichzelf als persoon en bedrijf te kunnen groeien. Bij haar draait het allemaal om je angst de baas te zijn en jezelf te ontwikkelen tot de vrouw die jij droomt te zijn. Als jonge moeder en onderneemster, heeft zij zelf haar portie angst en tegenslagen mogen meemaken en heeft deze overwonnen met de nodige littekens… Hierdoor is zij nu in staat, om jou een hand toe te reiken en samen met jou de trap naar de TOP te beklimmen. Favoriete Quote: ‘Your desired life, lives within your Fears’

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie