Maak je droom waar!

Een paar weken geleden besloot ik iets te doen wat ik al heel lang wil. Een grote High Tea organiseren met vrouwen uit heel Nederland. En weet je, echt alles is mogelijk, zolang je in jezelf gelooft, ervoor gaat en je niet laat ontmoedigen door tegenslagen. Ik begon met NIETS, geen geld, geen followers, geen netwerk. Wat ik wel heb, is mijn jarenlange kennis op ondernemersgebied en creativiteit. In dit stuk, wil ik graag met jullie delen, hoe het me gelukt is om 95 vrouwen uit heel Nederland bij elkaar te krijgen, die elkaar niet kennen en op 3 juni samen gaan ontspannen, inspireren, delen en genieten van het Summer High Tea op landgoed Mariënwaerdt.

1. Een online plan op een A4tje.
2. Wie is mijn doelgroep?
3. Waar kan ik mijn doelgroep vinden?
4. Promoten tot je een ons weegt!

EEN ONLINE PLAN OP EEN A4

Alles wat je doet, moet je overdenken, vind ik. Ik ben praktisch ingesteld, maar wel met een plan. Voordat ik mijn high tea op het wereldwijde web zette, bedacht ik eerst voor wie wil ik het organiseren, waarom en wat ‘lost het op’ voor de vrouwen die komen. Daar bedacht ik vervolgens de vormgeving bij, de locatie etc.

DE DOELGROEP

Mijn doelgroep werd een zelfstandige, ondernemende vrouw, tussen de 35 en 55 jaar, die wel wat ontspanning in haar leven kan gebruiken. Waarom die doelgroep, omdat ik daar een ‘probleem voor oplos’. Pas als je echt iets oplost voor een ander, zullen ze met je in zee gaan. Ondernemende vrouwen, met een drukke baan of eigen zaak, hebben vaak geen tijd om te ontspannen. Mijn idee, een middag, waarbij ze even nergens aan hoeven te denken, andere leuke vrouwen kunnen ontmoeten en heerlijk kunnen ontspannen in een mooie omgeving met lekker eten, het Summer High Tea Event dus.

WAAR VIND IK MIJN DOELGROEP

Toen ben ik gaan kijken, waar zitten die ondernemende vrouwen. Ik vond ze online, op blogs, social media, online groepen en offline op netwerkbijeenkomsten, vrouwengroepen etc. Om ze te bereiken heb ik eerst een facebookpagina opgezet (met nog 0 followers), waarop ik duidelijk maakte wie ik ben en wat ik aanbied en heb een website opgezet met WordPress. Niet te moeilijk, gewoon één pagina met duidelijke info en een Mailchimp aanmeldlink.

PROMOTEN TOT JE EEN ONS WEEGT

Maar toen………. kwam het moeilijkste, doorzetten en promoten. Dat betekent met de billen bloot, jezelf laten zien, mensen benaderen, die iets voor je kunnen betekenen en je stem laten horen. Het viel ontzettend mee, sterker nog, het promoten heeft me zoveel waardevolle contacten en reacties opgeleverd, dat ik het zo weer zou doen. En het leukste, zo’n vier weken later had ik 95 aanmeldingen, meer dan 300 followers op facebook en een emaillijst. Niet gek, zou ik zeggen, maar het allerleukste, ik doe iets wat ik echt leuk vind en waar mensen behoefte aan hebben!

Dus dames, get out of your comfort zone en maak je droom waar. Het kan namelijk echt, door hard te werken, door te zetten en er vooral ook heel veel plezier in te hebben.

Mocht je nu denken, daar wil ik bij zijn. Het kan nog, maar wees snel met aanmelden, want het is bijna zaterdag 3 juni. Een heerlijke dag, waar we even kunnen verbinden, passie en ervaringen kunnen delen, maar vooral gewoon even lekker mogen ontspannen. Wil je er ook bij zijn, dan ben je van harte welkom! Aanmelden kan via deze link.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord